مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 10:372022-07-13اقتصادي

سازوکار جدید هند برای حذف دلار از تجارت با ایران و روسیه


ماهش دسایی رییس شورای ارتقای صادرات مهندسی هند، خاطرنشان کرد که مکانیسم جدید می تواند تجارت با کشورهای تحت تحریم مانند ایران و روسیه را تسهیل کند.

- ماهش دسایی رییس شورای ارتقای صادرات مهندسی هند، خاطرنشان کرد که مکانیسم جدید می تواند تجارت با کشورهای تحت تحریم مانند ایران و روسیه را تسهیل کند.

بانک مرکزی هند سازوکاری جدید برای دلارزدایی از تجارت خارجی و جایگزینی تجارت با روپیه (پول ملی هند) با کشورهای تحت تحریم همانند روسیه و ایران و دیگر کشورهای آسیای جنوبی ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگزارش رویترز : روز دوشنبه این هفته، بانک مرکزی هند اعلام کرد که مکانیزمی را برای تسویه حساب های تجاری بین المللی به روپیه هند (INR) با اثرگذاری فوری ایجاد کرده است.

این بانک اعلام کرد: به منظور ترویج رشد تجارت جهانی با تاکید بر صادرات از هند و حمایت از علاقه روزافزون جامعه تجاری جهانی به روپیه، تصمیم گرفته شده است که ترتیبات اضافی برای صورتحساب، پرداخت و تسویه حساب ها در صادرات و واردات بر حسب روپیه ایجاد شود.

راهول باجوریا اقتصاددان ارشد هند در این باره گفت: این مرحله می تواند به ویژه برای کشورهای همسایه و همچنین کشورهایی که مایلند از روپیه به عنوان ارز پایه برای تجارت با هند استفاده کنند، مفید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار جدید هند برای حذف دلار از تجارت با ایران و روسیه

سازوکار جدید هند برای حذف دلار از تجارت با ایران و روسیه