مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-13دانش

بادوام ترین پیل سوختی هیدروژنی جهان ساخته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) پیل سوختی هیدروژنی جدیدی ساخته اند که نه تنها بادوام ترین پیل سوختی جهان است، - محققان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) پیل سوختی هیدروژنی جدیدی ساخته اند که نه تنها بادوام ترین پیل سوختی جهان است، بلکه مقرون به صرفه تر از دیگر پیل های سوختی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) پیل سوختی هیدروژنی جدیدی ساخته اند که نه تنها بادوام ترین پیل سوختی جهان است، بلکه مقرون به صرفه تر از دیگر پیل های سوختی بوده و راه را برای کاربرد گسترده تر انرژی سبز در جهان هموار می کند.

پیل سوختی هیدروژنی یک گزینه امیدوارکننده برای انرژی پاک است، زیرا با تبدیل هیدروژن و اکسیژن به الکتریسیته، با حذف انتشار دی اکسید کربن، ذرات معلق و سایر آلاینده های هوا که ممکن است باعث ایجاد مه دود و سایر مشکلات سلامتی شود، برق تولید می کند.

علیرغم مزایای زیست محیطی و سال ها توسعه، پیل سوختی هیدروژنی هنوز به طور گسترده تجاری سازی نشده است.

دلیل آن این است که تولید برق آن به شدت به یک الکتروکاتالیست بستگی دارد که عمدتاً از فلز گران قیمت و کمیاب پلاتین تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بادوام ترین پیل سوختی هیدروژنی جهان ساخته شد

بادوام ترین پیل سوختی هیدروژنی جهان ساخته شد