مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 13:272022-07-13بين الملل

وزیر منابع آبی عراق خواستار احضار سفیر ترکیه شد


وزیر منابع آبی عراق با انتقاد از نسخه پیچی اخیر سفیر ترکیه در بغداد برای مشکل کم آبی، از وزارت خارجه خواست تا وی را احضار و مراتب اعتراض دولت عراق را به وی ابلاغ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مهدی رشید الحمدانی وزیر منابع آبی عراق با انتقاد شدید از اظهارات اخیر سفیر ترکیه  درباره مشکل آب در عراق، این اظهارات را در راستای تشویش اذهان عمومی و تهدید صلح اجتماعی دانست.

وی طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع )، منتشر شد گفت: اظهارات سفیر ترکیه در بغداد درباره هدررفت آب، درست نیست و موجب تحریک افکار عمومی و تهدید صلح اجتماعی در عراق می شود.

الحمدانی در ادامه از وزارت خارجه عراق خواست تا این سفیر را احضار کند و یادداشت اعتراض خود درباره اظهارات مکرر او را به وی تحویل دهد.

وزیر منابع آبی عراق افزود: ترکیه دارای حق قیمومیت بر عراق نیست و باید سهم عادلانه و منصفانه این کشور را بر اساس قوانین بین المللی تأمین و از دخالت در سیاست های آبی عراق پرهیز کند .

وی با اشاره به این که ترکیه همیشه در مورد هدر رفت آب بحث می کند تا کارت ها را برهم بزند و به خود حق کاهش حق آبه عراق را بدهد، گفت این همان چیزی است که اکنون در حال رخ دادن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر منابع آبی عراق خواستار احضار سفیر ترکیه شد

وزیر منابع آبی عراق خواستار احضار سفیر ترکیه شد