مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 13:572022-07-13بين الملل

دیدار امنیتی میان مقامات ایران و مصر در عمان


یک جنبش مصری که متشکل از چند حزب است ضمن مخالفت با تشکیل ائتلاف عربی به رهبری آمریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی تاکید کرد که فرصت های زیادی برای تفاهم ایرانی-عربی در تمامی زمینه ها وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از العربی الجدید، جنبش مدنی دموکراتیک مصر در آستانه سفر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به منطقه در بیانیه ای اعلام کرد که این جنبش به طور قاطع مخالف طرح های دفاعی عربی به رهبری آمریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی تحت هر عنوان و بهانه ای است.

این جنبش که احزاب متعددی را شامل می شود تاکید کرد: موضع ما مخالفت با سیاست ائتلاف ها و محوربندی های نظامی است زیرا این امر تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: احزاب و شخصیت های جنبش مدنی دموکراتیک بر این باورند که فرصت های زیادی برای تفاهم ایرانی-عربی در تمامی زمینه ها وجود دارد، ما به دور از بلندپروازی های ایران و طمع ورزی های صهیونیستی و اولویت های آمریکا از دولت های ایران و عربستان و امارات دعوت می کنیم که این فرصت ها را کشف و سیاست دوستی و حسن همجواری را احیا کنند.

پیش از این نیز العربی الجدید به نقل از منابع دیپلماتیک مصری اعلام کرد که در سایه تحرکات منطقه ای اخیر و در آستانه سفر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به منطقه در ماه جاری، پیشرفت های جدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار امنیتی میان مقامات ایران و مصر در عمان

دیدار امنیتی میان مقامات ایران و مصر در عمان