مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 14:222022-07-13فرهنگي

اجرای عملیات مرمتی کاشی های گلدسته های بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه کاشمر


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر از اجرای عملیات مرمتی کاشی های گلدسته های بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه معروف به باغ مزار کاشمر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی رضا یوسفی گفت: تاکنون برای عملیات مرمتی کاشی های گلدسته های بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه کاشمر شش میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این مجموعه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و اهمیت ویژه ای که برای این اثر تاریخی دارد و بر اساس مسئولیت ذاتی مبنی بر حفظ و مرمت ابنیه تاریخی، مرمت کاشی های گلدسته های این امامزاده با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر ادامه داد: کاشمر به عنوان دومین شهر گردشگری زیارت استان همواره در فصول مختلف مورد توجه عموم مردم کشور به خصوص شهرستان های اطراف قرار دارد و همه ساله خیل عظیمی از مشتاقان برای زیارت بقاع متبرکه شهرستان از جمله امامزادگان سید حمزه، سید مرتضی و سید محمد و همچنین زیارتگاه روحانی مبارز آیت الله سید حسن مدرس به این شهرستان سفر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات مرمتی کاشی های گلدسته های بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه کاشمر

اجرای عملیات مرمتی کاشی های گلدسته های بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه کاشمر