مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 14:372022-07-13پزشكي

باورهای نادرست در مراقبت از دندان ها


دانشیار گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با روش های نادرست در مراقبت از دندان ها، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، زهرا قربانی دانشیار گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سلامت ریشه، جوانه دندان های دائمی و فرم فک و صورت وابسته به سلامت دندان های شیری است و این باور که دندان های شیری بی اهمیت هستند و نیاز به درمان ندارند از اساس غلط است.

وی، استفاده از دود سیگار برای کاهش دردهای دندانی و گوش برای کودکان مورد انتقاد قرارداد و افزود: دود سیگار گردش خون را کم می کند و همین موضوع می تواند برای کودک بسیار خطرناک باشد، ضمن این که کانون دردهای دندانی استخوان و ریشه دندان پوسیده است و درمان های خانگی اثری بر اصل موضوع ندارد خصوصاً دود سیگار که به مراتب مضراتی به همراه دارد بنابراین تنها و مطمئن ترین مسیر مراجعه به دندانپزشک و درمان دندان یا لثه است.

قربانی با اشاره به اینکه باور نادرستی در بین عموم مردم وجود دارد مبنی بر اینکه جرم گیری به دندان ها آسیب وارد می کند، خاطرنشان کرد: این باوری غلط است چرا که قلم های جرمگیر فقط حرکت های لرزشی دارد و به هیچ عنوان به دندان آسیب وارد نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای نادرست در مراقبت از دندان ها

باورهای نادرست در مراقبت از دندان ها