مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 19:522022-07-13سياسي

باید بسته ابزار های حکمرانی در بخش تعاون شکل بگیرد


رییس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: بسته ابزار های حکمرانی در بخش تعاون باید شکل بگیرد، تا قدرت تشخیص، اصلاح و عمل گرایی و ارتقا عقلانیت تصمیم گیری در این حوزه افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی تعاون با اشاره به وضع موجود در حوزه تعاون کشور، اظهار داشت: بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان سه گانه اقتصاد ایران در کنار بخش دولتی و خصوصی در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: کمتر کشوری تعاون را جزو قانون اساسی خود آورده است و همین امر نشان دهنده اهمیت مسئله تعاون در ابتدای انقلاب است.

در حال حاضر نزدیک 97 هزار تعاونی در کشور وجود دارد که درباره صحت و درستی همین آمار هم شک و تردید وجود دارد.

در اسناد بالادستی نظیر ابلاغیه اصل 44 بر سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد تاکید شده که برآورد ها در این زمینه زیر 10 درصد است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سپس با تاکید بر این امر که تصویر تعاونی مدت زمانی است که مخدوش شده و حضور مردم در بخش تعاون نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است و شاهد فقدان مشارکت مردمی در بخش تعاون هستیم، ادامه داد: در هلند تنها 677 تعاونی داریم و شمار اعضای تعاونی های مصرف هلند از جمعیت این کشور بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید بسته ابزار های حکمرانی در بخش تعاون شکل بگیرد

باید بسته ابزار های حکمرانی در بخش تعاون شکل بگیرد