مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 20:372022-07-13بين الملل

چرا بایدن به اسراییل و عربستان رفته است!؟/ اتحاد علیه ایران یا دلجویی از متحدان!؟


جو بایدن رییس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام شده به اسراییل سفر کرد و قرار است پس از آن، در پروازی مستقیم از تل آویو به جده عربستان سفر کند تا برای اولین بار پرواز مستقیمی میان اسراییل و عربستان برقرار کند.

- درباره اینکه اهداف سفر بایدن به منطقه چیست، تحلیل ها و گمانه زنی های زیادی مطرح شده است.

برخی آن را مرتبط با بحران در بازار جهانی انرژی می دانند، برخی دیگر بر تلاش برای اتحاد علیه ایران تمرکز کرده اند، عده ای پروژه عادی سازی روابط اعراب و اسراییل را مهم تلقی کرده اند و.

در همین رابطه، تابناک در گفتگو با عبدالرسول دیوسالار مدیر طرح امنیت منطقه ای در برنامه خاورمیانه دانشگاه اتحادیه اروپا (EUI) و استاد مهمان در مدرسه عالی اقتصاد و سیاست میلان به اهداف سفر بایدن به منطقه پرداخته است.

این کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با اهداف سفر بایدن به خاورمیانه به تابناک گفت: سفر بایدن به منطقه بعد از تقریبا 17 ماه ریاست جمهوری- که اولین سفرش به منطقه خلیج فارس نیز محسوب می شود- با تاخیر معنی داری نسبت به روسای جمهور آمریکا صورت می گیرد.

معنی اولیه اش این سفر دیرهنگام تغییر جایگاه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه در سیاست کلی آمریکا است و این استمرار آن روندی است که بعد از 2010 در دولت های اوباما و ترامپ هم دیده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بایدن به اسراییل و عربستان رفته است!؟/ اتحاد علیه ایران یا دلجویی از متحدان!؟

چرا بایدن به اسراییل و عربستان رفته است!؟/ اتحاد علیه ایران یا دلجویی از متحدان!؟