مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 09:272022-07-14فرهنگي

جشنواره دف نوازی رحمت به یکی از آیین های تثبیت شده کشور تبدیل شده است


مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور گفت: جشنواره بین المللی دف نوای رحمت تنها یک جشنواره نیست بلکه به یکی از آیین های تثبیت شده در کشور تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور صبح امروز در مراسم افتتاح دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در سنندج اظهار کرد: موسیقی هنری است که از دیرباز با فرهنگ زیست و سلوک ایرانیان به ویژه مردم این خطه گره خوردگی عمیق دارد.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنر کشور  خاطرنشان کرد: مردم ایران و کردستان زندگی بدون موسیقی را نمی توانند تصور و تحمل کنند.

وی با بیان اینکه موسیقی در فرهنگ ایران زمین هنری تعالی گرا و شور آفرین است و اگر در مسیر علمی خود قرار گیرد می تواند نجات دهنده جوامع از انواع افراط ها و گیر و گرفتارهای رایج متداول باشد.

وی تصریح کرد: هنر مقوله ای است که با اعتدال گره خورده است، شعر و موسیقی در این قرون گذشته که از زیست مردم در  این پهنه وسیع گذشته میراث دار فرهنگ ایرانی اسلامی ما بوده است مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور  از برگزاری این جشنواره در کردستان ابراز خوشحالی کرد و گفت: جشنواره بین المللی دف نوای رحمت تنها یک جشنواره نیست بلکه به یکی از آیین های تثبیت شده در کشور تبدیل شده است، آیینی که بسیاری از پیشکسوتان و هنرمندان جوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره دف نوازی رحمت به یکی از آیین های تثبیت شده کشور تبدیل شده است

جشنواره دف نوازی رحمت به یکی از آیین های تثبیت شده کشور تبدیل شده است