مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 11:172022-07-14پزشكي

آژانس سلامت فرانسه: نیترات موجود در سوسیس و کالباس با سرطان روده مرتبط است


نمک های نیتریت نوعی افزودنی هستند که به طور گسترده در گوشت های پخته شده مورد استفاده در تهیه انواع سوسیس ها و ژامبون ها و بیکن استفاده می شود تا ماندگاری این گوشت های فرآوری شده را افزایش دهد.

- نمک های نیتریت نوعی افزودنی هستند که به طور گسترده در گوشت های پخته شده مورد استفاده در تهیه انواع سوسیس ها و ژامبون ها و بیکن استفاده می شود تا ماندگاری این گوشت های فرآوری شده را افزایش دهد.

آژانس ملی امنیت سلامت در فرانسه (ANSES) به تازگی نتیجه یک تحقیق علمی را منتشر کرده که ارتباط بین نیترات های موجود در انواع سوسیس و کالباس ها با سرطان روده را تایید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ نمک های نیتریت نوعی افزودنی هستند که به طور گسترده در گوشت های پخته شده مورد استفاده در تهیه انواع سوسیس ها و ژامبون ها و بیکن استفاده می شود تا ماندگاری این گوشت های فرآوری شده را افزایش دهد.

پیش از این در سال 2015 میلادی نیز گزارشی از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر شده بود که گوشت های فرآوری شده را سرطان زا می دانست و تایید می کرد که افزودن ترکیبات نیترات یا نیتریت به این گوشت ها یا دودی کردن آنها، ممکن است باعث تشکیل مواد شیمیایی بالقوه سرطان زا در بافت گوشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس سلامت فرانسه: نیترات موجود در سوسیس و کالباس با سرطان روده مرتبط است

آژانس سلامت فرانسه: نیترات موجود در سوسیس و کالباس با سرطان روده مرتبط است