مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 12:322022-07-14بين الملل

آیا حاکمان نفتی خلیج فارس بایدن را به آرزویش می رسانند؟


آنچه بایدن باید برای آن چاره ای بیاندیشد این است که کشورهای حاشیه خلیج فارس در 2 سال گذشته، در راستای توسعه روابط اقتصادی شان، قرارداد های مهم و راهبردی ای با چین و روسیه امضا کرده اند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، بایدن قرار است در سفر منطقه ای خود به سرزمین های اشغالی، کرانه باختری و سپس عربستان سفر کند.

بایدن پس از سفر به سرزمین های اشغالی با پروازی مستقیم در روز پایانی سفر منطقه ای اش به عربستان خواهد رفت و در نشست ویژه سران شورای همکاری خلیج فارس +3 شرکت خواهد کرد.

رهبران اعضای این شورا (عربستان، امارات، قطر، کویت، بحرین و عمان) در کنار سران سه کشور مصر، عراق و اردن در این نشست حضور خواهند داشت.

نشستی که در رسانه ها ذیل پروسه ایجاد ناتوی عربی یا ناتوی خاورمیانه از آن یاد می شود، اما در واقعیت با توجه به مخالفت های اردن، عراق و عدم رضایت برخی کشورهای دیگر این نشست، ناتوی عربی تحقق آن فعلاً دور از دسترس است.

اما آنچه احتمالاً محوریت این نشست باشد، موضوع انرژی یا به تعبیر دقیق تری حل معضل انرژی و قیمت آن در فصول سرد اروپاست.

علی رغم شروع طوفانی غربی ها در تحریم و فشار بر روس ها برای پایان جنگ اوکراین و تأثیر شدید این مسئله بر اقتصاد روس ها، اما حالا با گذشت 3 ماه از جنگ روس ها بسیار خود را با شرایط وفق داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا حاکمان نفتی خلیج فارس بایدن را به آرزویش می رسانند؟

آیا حاکمان نفتی خلیج فارس بایدن را به آرزویش می رسانند؟