مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 12:422022-07-14فرهنگي

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی به همایش بین المللی هزاره شیخ جام


پیام دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بین المللی هزاره شیخ جام دردومین روز از این همایش قرائت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت جام، متن پیام دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بین المللی هزاره شیخ جام که در این مراسم قرائت شد به شرح ذیل است:   خطه تربت جام درفراز نای تاریخ ، مهد مردان و زنان بزرگی بوده که درعرصه های گوناگون علم ، عرفان و هنر و ادب  سرآمد و مایه افتخار و مباهات تمامی ایرانیان بوده اند این سرزمین که از آن به عنوان شهروحدت شیعه و سنی نیز یاد می شود موطن شیخ احمد جام عارف و شاعر نامدارقرن پنجم و ششم هجری است عارف بزرگی که رشحات ناب عرفانی و قلمی او با گذشت هزار سال همچنان تشنگان معرفت و جویندگان طریق دانایی راسیراب می کند.

میراث عرفانی و ادبی و به جا مانده از این بزرگ مرد عرصه شناخت چنان درخشان و پرمایه است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

آثاری از قبیل انس التائبین و صراط الله المبین ؛دیوان اشعارمنسوب به احمد جام روضه المذبین وحنه المشتاقین ، سراج السائرین،  رساله قندیه، بحارالحقیقه و مفتاح النجات که هر یک جدا از اعتبار و ارزش بسزا در شناخت عقاید  متصوفه و اهل عرفان از متظر پارسی نویسیی چشم اندازهای نیز  سند و یادگارهایی گران بها از نخستین رززگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی به همایش بین المللی هزاره شیخ جام

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی به همایش بین المللی هزاره شیخ جام