مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 07:272022-07-15بين الملل

تصمیم به ایجاد ائتلاف منطقه ای علیه ایران؛ جدید یا مسبوق به سابقه؟


یک تحلیل گر مسائل بین الملل به سفر بایدن به غرب آسیا و تصمیم آمریکا برای ایجاد ائتلاف منطقه ای علیه ایران اشاره کرد و به بررسی این موضوع پرداخت.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به غرب آسیا سفر کرد؛ وی در سفر خود به این منطقه در ابتدا به سرزمین های اشغالی رفت و با مقام های رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در ادامه این سفر در عربستان سعودی با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار خواهد کرد و سپس در نشست سران کشورهای عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و عمان و سه کشور عراق، اردن و مصر در شهر جده شرکت می کند.

وی گفته در این سفر به دنبال ایجاد ثبات در منطقه است اما کارشناسان، ایجاد ائتلاف محور سازش با رژیم صهیونیستی، فروش سلاح به عربستان و عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را از مهم ترین اهداف سفر بایدن به غرب آسیا عنوان کرده اند.

در همین راستا با مهدی مطهرنیا تحلیلگر مسائل بین الملل به گفت وگو نشستیم.

مطهرنیا در این گفت وگو با تاکید بر تلاش آمریکایی ها برای ایجاد یک ائتلاف علیه ایران معتقد بود که سفر بایدن به منطقه در پی ایجاد یک حرکت محاصره گونه در ارتباط با ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم به ایجاد ائتلاف منطقه ای علیه ایران؛ جدید یا مسبوق به سابقه؟

تصمیم به ایجاد ائتلاف منطقه ای علیه ایران؛ جدید یا مسبوق به سابقه؟