مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 10:472022-07-15بين الملل

ماهیگیری قدرت های ثالث از آب گل آلود تنش های قرقیزی-تاجیکی


افزایش درگیری های مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان باعث ایجاد ناامنی در منطقه و خروج سرمایه از این مناطق خواهد شد که از این حوادث قدرت های دیگر بهره مند خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، از آوریل سال گذشته تاکنون چندین درگیری مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان رخ داده که منجر به کشته شدن تعدادی از مرزبانان و شهروندان ساکن در مناطق مرزی شده است.

هر چند این درگیریها از پس از استقلال دو کشور تاکنون هر از چند گاهی رخ داده اما از سال گذشته این حوادث شدت گرفته به طوری که با برگزاری نشست های مشترک اما ادامه یافته است.

  دنیس برداکوف مدیر شبکه تحقیقات فرامرزی اوراسیا مرکزی ، مشاور ملی سازمان امنیت و همکاری اروپا در تجارت فرامرزی در مطلبی در این زمینه عنوان کرد: هر شلیک بین قرقیزستان و تاجیکستان در مرز دولتی می تواند مانند یک نارنجک منفجر شود.

در ادامه آمده است: تشدید درگیری بین قرقیزستان و تاجیکستان به نفع نیروهای به اصطلاح سوم است در نتیجه مقامات قرقیزی و تاجیکی بایستی هر چه زودتر صلح و ثبات را در منطقه برقرار کنند زیرا تنها در این صورت سرمایه گذاری در این مناطق صورت خواهد گرفت.

حادثه غم انگیز دیگری برای هر دو طرف رخ داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهیگیری قدرت های ثالث از آب گل آلود تنش های قرقیزی-تاجیکی

ماهیگیری قدرت های ثالث از آب گل آلود تنش های قرقیزی-تاجیکی