مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 11:072022-07-15سياسي

ضرغامی: از ظرفیت جام جهانی برای معرفی صنایع دستی ایران استفاده می کنیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، عزت الله ضرغامی پنجشنبه 23 تیرماه پس از بازدید از تعدادی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان های شرقی کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنوع بسیار بالای قومی، مذهبی، زبانی، فرهنگی و وجود آیئن های متعدد در کرمانشاه باعث شده تا یکی از استان های کم نظیر کشور در این حوزه ها شکل بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: کرمانشاه از نظر بضاعت و ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار غنی است، اما متاسفانه به دلایل مختلف در همه این حوزه ها دچار عقب ماندگی هایی است که درحال بررسی آن ها هستیم.

او ادامه داد: بخشی از این مشکلات مربوط به وزرات میراث فرهنگی است که  آن را پیگیری می کنیم و  برخی هم باید با همکاری سایر وزارتخانه ها رفع شود که رایزنی هایی را نیز با آن ها در دستور کار داریم.

ضرورت تقویت زیرساخت های بیستون ضرغامی در ادامه به محوطه جهانی بیستون و مشکلات آن اشاره کرد و گفت: بیستون یک اثر ثبت جهانی شده است که سندی هویتی نه تنها برای مردم کرمانشاه، بلکه ایران و کل دنیا است که باید حفظ شود.

او گفت: متاسفانه شرایط کنونی این اثر در شان آن نیست و تلاش می کنیم از محل اعتبارت وزارتخانه تخصیص هایی را برای تقویت زیرساخت های این مجموعه داشته باشیم و سرمایه گذار ی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرغامی: از ظرفیت جام جهانی برای معرفی صنایع دستی ایران استفاده می کنیم

ضرغامی: از ظرفیت جام جهانی برای معرفی صنایع دستی ایران استفاده می کنیم