مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 11:172022-07-15سياسي

والدین غدیر را برای فرزندان خود برجسته کنند


حجت الاسلام سید محمد احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تمام روح دین به پیام مهم غدیر خم وابسته است چرا که مسئله امامت و ولایت از مسائل اساسی در دین و همانند نخ تسبیحی است که اجزای دین را به یکدیگر وصل می کند.

امام جمعه شهر بروجن خاطرنشان کرد: نماز، روزه، زکات و عبادت بدون ولایت باطل است و پایه و اساس دین ولایت است و این نشان دهنده عظمت و اهمیت غدیر است که از آغاز نبوت آغاز شد و ماجرای غدیر نمادی برای اتمام حجت و رفع شبهات در ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) بود.

احمدی بیان کرد: حضرت محمد(ص) در یوم الدار در دعوت اقوام و خویشان در حالی که به دین اسلام دعوت می کرد فرمود که هر کس دین من را بپذیرد خلافت بعد از من بر عهده اوست که حضرت علی (ع) اولین فرد بود که دین اسلام را پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در طی بیست سال دعوت آشکار پیامبر به دین اسلام همواره موضوع پیام غدیر مطرح بوده است، افزود: حدیث منزلت و حدیث ثقلین نیز شان و منزلت حضرت علی(ع) را بیان می کند و همچنین فضایلی که حضرت محمد(ص) در شان علی(ع) بیان کردند به قدری باعظمت بوده که سایر یاران آرزو داشتند یکی از این فضایل را داشتند.

احمدی به روز غدیر خم اشاره کرد و گفت: سراسر دوران تبلیغ پیامبر مسئله امامت مطرح بوده اما در روز غدیرخم موضوع امامت به جمع بندی رسید و با توجه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین غدیر را برای فرزندان خود برجسته کنند

والدین غدیر را برای فرزندان خود برجسته کنند