مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 09:372022-07-16سياسي

سفیر ایران: سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده حمید نوری را ندارد


سفیر ایران در استکهلم در واکنش به رای صادره علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد گفت: سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دادگاه سوئد روز (پنجشنبه) 23 تیر ماه حمید نوری شهروند زندانی در این کشور را به حبس ابد محکوم کرد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که وکلای حمید نوری می توانند به این حکم اعتراض کنند و در این صورت دادگاه تجدیدنظر مجدداً این حکم را بررسی می کند.

آبان 1398 حمید نوری کارمند سابق قوه قضاییه که از سال 1370 خود را بازنشست کرده و از آن زمان شغل آزاد داشت، برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده اش به سوئد سفر و در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می برد.

این اقدام کاردار سفارت سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور را به وزارت امور خارجه ایران کشاند و اعتراض ایران نسبت به این حکم به وی ابلاغ شد.

از سوی دیگر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حکم دادگاه سوئد درباره حمید نوری را قویا محکوم کرد و گفت: ایران مفاد بیانیه دادگاه و حکم غیرقانونی دادگاه را از اساس مردود، مخدوش و غیر قابل قبول می داند و ضمن اعتراض شدید به حکم دادگاه، سوئد را در قبال خساراتی که بدین دلیل بر روابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران: سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده حمید نوری را ندارد

سفیر ایران: سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده حمید نوری را ندارد