مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 11:122022-07-16بين الملل

فعالیت 203 پایگاه انتقال خون در کشور/ 70 هزار واحد خونی ذخیره شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، مصطفی جمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق گزارشات سازمان بهداشت جهانی، استانداردهای انتقال خون ایران هم تراز با اروپا و آمریکا بوده و در برخی شاخص ها بالاتر نیز هستیم.

وی افزود: از لحاظ سلامت خون وضعیت خوبی را داریم و تلاش می کنیم تا آزمایشگاه های غربالگری خون با اختصاص دادن تجهیزات لازم را به صورت مستقل در استان ها ایجاد کنیم.

جمالی خاطر نشان کرد: سال گذشته 2 میلیون اهدای خون در کشور ثبت شده که پیش بینی می شود با توجه به افزایش سن جمعیت و درمان های جدید نیاز به اهدای خون افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور یاد آور شد: با توجه به شیوع کرونا در بعضی کشورهای پیشرفته شاهد کاهش 20 تا 30 درصدی اهدا خون بودیم که در ایران تنها 8 درصد کاهش داشتیم و خوشبختانه دچار کمبود تهیه خون نشدیم.

وی اعلام کرد: به منظور سهولت در کار اهدا کنندگان، طراحی و اجرای نرم افزاری با عنوان قطره را در دستور کار داریم تا بتوان به وسیله این نرم افزار نوبت دهی جهت اهدای خون شکل بگیرد و اهدا کنندگان بر اساس ساعت اعلام شده مراجعه معطل نشوند.

جمالی اعلام کرد: باید در خصوص فرهنگ سازی جهت اهدای خون بانوان تلاش شود چرا که آمار اهدای خون بانوان در کشور زیر 5 درصد است و این تنها شاخصی است که ما از سایر کشورها عقب هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 203 پایگاه انتقال خون در کشور/ 70 هزار واحد خونی ذخیره شده است

فعالیت 203 پایگاه انتقال خون در کشور/ 70 هزار واحد خونی ذخیره شده است