مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 12:322022-07-16اقتصادي

آیا زور مالیات به لاکچری بازها می رسد؟


مالیات از خانه و خودروهای لوکس پایه های جدیدی در نظام مالیاتی ایران هستند که در این زمینه، انتقاداتی از پایین بودن نرخ های تعیین شده تا کند بودن روند اخذ مالیات به این دو پایه و سازمان امور مالیاتی مطرح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در سال های اخیر اخذ مالیات از خانه و خودروهای لوکس وارد نظام مالیاتی کشور شده است که براساس قانون بودجه، خانه های بالای 10 میلیارد تومان و خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شدند.

از زمان تصویب این ارقام برای اخذ مالیات از این خانه و خودورها تاکنون، همواره یکی از موضوعات انتقادی مهمی که از سوی کارشناس مطرح می شود، پایین بودن نرخ های تعیین شده برای این خانه ها و خودروهاست که به اعتقاد کارشناسان، این نرخ ها همه لوکس نشین ها را در تور مالیات قرار نمی دهد.

اما به این نکته کارشناسی توجه نشده بود تا اینکه ارقام ثبت شده از مالیات های اخذ از این دو پایه مالیاتی نشان داد که مالیات قابل توجهی تاکنون از خانه و خودروهای لوکس دریافت نشده است.

اینگونه که از 12 هزار و 500 واحد مسکونی لوکس شناسایی شده در سال گذشته، معادل 200 میلیون تومان مالیات گرفته شد و در دو ماهه سال جاری نیز، فقط 27 میلیون و 400 هزار تومان از این خانه ها مالیات دریافت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا زور مالیات به لاکچری بازها می رسد؟

آیا زور مالیات به لاکچری بازها می رسد؟