مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 20:472022-07-16اقتصادي

خسارت 30 درصدی خشکسالی به باغات لرستان


مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه خسارت 10 تا 30 درصدی به باغات استان شده است، گفت: در مواردی شاهد خسارت صد درصدی به باغات استان هستیم، - محمد حسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کاهش بارش ها و بروز خشکسالی باعث خسارت 10 تا 30 درصدی به باغات استان شده است، عنوان کرد: در مواردی شاهد خسارت صد درصدی به باغات استان هستیم، این موضوع کاهش تولید محصولات باغی را به دنبال دارد.

وی افزود: نه تنها در مناطق گرمسیری بلکه در مناطق سردسیر و معتدل استان هم به دلیل عدم آبدهی قنوات و چا ه ها شاهد خشکسالی و خسارت به باغات استان هستیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه میزان برداشت محصول از باغات استان سالانه حدود 320 هزار تن بوده است، گفت: در خوشبینانه ترین حالت اگر درصد خشکسالی را 10 درصد محاسبه کنیم شاهد کاهش 32 هزار تنی محصولات باغی خواهیم بود، یعنی خسارت بالای 3 میلیارد تومان، البته بدون شک خسارت بیش از این رقمی است که مطرح شد.

کیانی فر در پایان صحبت های خود اظهار کرد: خسارت خشکسالی به باغات استان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 1000 نفر را به مخاطره انداخته است .

انتهای پیام /


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 30 درصدی خشکسالی به باغات لرستان

خسارت 30 درصدی خشکسالی به باغات لرستان