مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 07:272022-07-17بين الملل

معاون سیاسی دفتر فرمانده کل قوا پاسخ می دهد/ چرا ناتوی عربی قابلیت اجرا ندارد؟


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، ضمن تحلیل سفر بایدن به غرب آسیا، به بیان مطالبی درباره اینکه چرا ناتوی عربی قابلیت اجرا ندارد، پرداخت.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: چهارشنبه هفته گذشته جو بایدن رییس جمهور آمریکا به غرب آسیا سفر کرد و دیدارهایی را با مقامات برخی کشورهای منطقه  از جمله نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بن سلمان ولیعهد عربستان و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین داشت.

پیش از سفر رییس جمهور آمریکا به غرب آسیا مباحثی از جمله ناتوی عربی و طرح موضوع تکمیل سامانه های پدافند هوایی در منطقه مطرح و گفته شد که در این سفر پیگیری خواهد شد.

البته به نظر می رسد این سفر اهداف دیگری هم خواهد داشت که در روزهای آینده بیشتر آشکار خواهد شد.

 به همین دلیل، با سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا به گفت وگو  نشستیم که مشروح آن در ادامه آمده است: فارس: شورای همکاری خلیج فارس در بیش از 40 سال عمر خود نتوانسته یک ارتش مشترک تشکیل دهد.

همچنین اتحادی که عربستان و امارات برای تجاوز نظامی به یمن با حضور بیش از 50 کشور تشکیل داده بودند، در مدت زمان اندکی فروپاشید.

با این حال آیا اصولا ایده ای به نام ناتوی عربی قابل اجرا خواهد بود؟ سنایی راد: واقعیت این است که از ادعا تا عمل فاصله بسیار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون سیاسی دفتر فرمانده کل قوا پاسخ می دهد/ چرا ناتوی عربی قابلیت اجرا ندارد؟

معاون سیاسی دفتر فرمانده کل قوا پاسخ می دهد/ چرا ناتوی عربی قابلیت اجرا ندارد؟