مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 08:022022-07-17سياسي

غریبِ کوچه های طوس


آن گاه که دلتنگ مدینه شده دست به کدام دیوار گرفته؟ در غربت کوچه های طوس، زمزمه ی کدام آیه بر لب های مبارکش جاری شده؟ یعنی کنار جد هفتاد و هشتم اوس جعفر کفاش ایستاده؟ با او حرف زده؟ فارسی یا عربی؟ - خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: پرسه می زنم، روی سنگفرش ها و توی خیابان هایی که حسرت تکرار عبور آن هیئت هنوز توی جانشان تیر می کشد؛ پرسه می زنم و به تمام دیوارهای خیابان نواب دست می کشم، مثل دیوانه ها و آدم ها نگاهم می کنند.

من پرسه می زنم، توی کوچه ها، خیابان ها، توی محله های قدیمی و به دستگیره ی درها دخیل می بندم! من پرسه می زنم و مردم برای دیوانگی ام سر تکان می دهند و این پرسه زدن تمام نمی شود.

تازه شروع کرده ام به جست وجو، به پیدا کردن نور در نقاط کور! من می خواهم او را نه در لالایی های مادرم، نه در عکس های یادگاری توی حرم وقتی در آغوش پدرم خوابیده بودم و نه حتی در درس های دینی مدرسه پیدا کنم؛ من می خواهم خودم، با پای پیاده و با اندک عقلی که راهنمایم شده، مشهد را به شوقش جست وجو کنم.

عبای یار یعنی از کدام خیابان گذشته؟ کدام در به عبایش گرفته؟ کدام زمین بر نعلینش بوسه انداخته و کدام درخت، عطر ردایش را نفس کشیده؟ او میهمان کدام خانه شده ؟ دست بر سر پدر کدام یک از این آدم ها کشیده؟ پای دردودل مادر کدام یک از آن ها نشسته؟ او کجا بوده؟ کجا رفته؟


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غریبِ کوچه های طوس

غریبِ کوچه های طوس