مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 10:172022-07-17اقتصادي

دولت موریتانی قیمت سوخت را اصلاح کرد


وزیر دارایی موریتانی با دفاع از تصمیم تازه افزایش قیمت سوخت در این کشور از طرح حمایت معیشتی دولت موریتانی از شهروندان ساده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از القدس العربی ، اسلمو ولد محمد امبادی وزیر دارایی موریتانی در بحبوحه اعتراضات فزاینده در این کشور به افزایش قیمت سوخت روز شنبه به شدت از این تصمیم تازه دولت متبوع خود دفاع کرد.

دولت موریتانی روز جمعه قیمت گازوییل را به 490.

96 اوقیه( 1.

363 دلار) و قیمت بنزین را به 560.

64 (1.

557 دلار) افزایش داد.

امبادی در یک نشست خبری گفت: دولت در بودجه اصلاحی پنج شنبه گذشته مبلغ 100 میلیارد اوقیه را برای برنامه های حمایت معیشتی با هدف تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شهروند ساده اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت  هر کیلوگرم گندم را 60 اوقیه (1 دلار) می فروشد، البته قیمت آن در بازارهای بین المللی 200 اوقیه است و شکر را 160اوقیه به فروش می رساند، در حالی که قیمت خرید آن حدود 280 اوقیه است و روغن لیتری 300 عرضه می شود، هرچند قیمت آن در بازارهای جهانی به 700 اوقیه می رسد.

وزیر موریتانی تصریح کرد: دولت موریتانی همچنان در حال پرداخت یارانه گاز است و ما به التفاوت بین قیمت فروش داخلی سه هزار اوقیه و قیمت خرید آن از بازارهای بین المللی که 4800 اوقیه است را به دوش می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت موریتانی قیمت سوخت را اصلاح کرد

دولت موریتانی قیمت سوخت را اصلاح کرد