مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 11:172022-07-17بين الملل

خلیلزاد: به رسمیت شناختن طالبان از سوی آمریکا فعلاً مطرح نیست


نماینده سابق آمریکا در امور صلح افغانستان با بیان اینکه واشنگتن هیچ برنامه ای برای منزوی کردن افغانستان یا شکست اقتصادی و سیاسی آن ندارد، تاکید کرد که کشورش فعلا به دنبال به رسمیت شناختن طالبان نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، زلمی خلیل زاد ، نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان طی سخنانی درباره علل خروج آمریکا و دستاوردهای این کشور در دو دهه جنگ در افغانستان توضیحاتی ارائه کرد.

  وی در مرکز سرمایه گذاری گلدمن ساکس آمریکا گفت: تاکنون طالبان به برخی از بندهای توافق دوحه پایبند بوده و بنابراین برای اجرای کامل این توافقنامه نیاز است آمریکا با این گروه وارد گفت وگو شود تا زمینه اجرای کامل بندهای آن فراهم گردد.

خلیلزاد افزود: طالبان پس از سال ها جنگ قدرت را تصاحب کرده و حاضر نخواهد بود تا آن را با سایر گروه های افغانستان شریک کند، به همین دلیل نمی توان به تشکیل دولت فراگیر یا رعایت حقوق بشر و به خصوص رعایت حقوق زنان خوشبین بود.

وی تاکید کرد: اما بحث های درون طالبان در خصوص شریک کردن سایر گروه ها در قدرت از طریق لوی جرگه در جریان است.

نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان با بیان اینکه افرادی در طالبان مخالف آموزش دختران هستند، گفت:  تشکیل یا عدم تشکیل دولت فراگیر، رعایت حقوق زنان، منزوی کردن یا ارتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیلزاد: به رسمیت شناختن طالبان از سوی آمریکا فعلاً مطرح نیست

خلیلزاد: به رسمیت شناختن طالبان از سوی آمریکا فعلاً مطرح نیست