مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 12:522022-07-17اقتصادي

هزینه های درمان و مسکن از میزان مالیات پرداختی مردم کسر می شود


براساس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که از سوی وزارت اقتصاد به دولت تقدیم شده، هزینه های درمان، آموزش، اجاره مسکن یا اقساط وام مسکن جزء هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی شده است و از سطح میزان پرداخت مالیات کسر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از شبکه اخبار اقتصاد و دارایی ایران (شادا)، یکی از برنامه های دولت سیزدهم افزایش پایه های مالیاتی به منظور تحقق عدالت مالیاتی و کاهش اتکای بودجه عمومی به درآمدهای نفتی و درآمد حاصل از فروش منابع طبیعی است.

در همین راستا وزارت امور اقتصادی و دارایی لایحه ای با عنوان اصلاح قانون مالیات های مستقیم و باهدف ایجاد پایه مالیات بر مجموع درآمد تهیه و به هیات دولت تقدیم کرده است.

  یکی از ویژگی های این لایحه، توجه به هزینه های مودیان مالیاتی است به طوری که هزینه اجاره یا اقساط تسهیلات خرید مسکن، هزینه های درمان، هزینه آموزش و مواردی از این دست جزء هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد.

براساس این بخش از لایحه، صرفا درآمد، ملاک تشخیص میزان مالیاتی پرداختی نیست و هزینه های زندگی از میزان مالیاتی پرداختی کسر خواهد شد.

در متن لایحه آمده است: متن زیر به عنوان ماده 129 به قانون الحاق می شود: جمع درآمدهای مشمول مالیات سالانه اشخاص حقیقی ایرانی مقیم ایران نسبت به درآمدهای تحصیل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه های درمان و مسکن از میزان مالیات پرداختی مردم کسر می شود

هزینه های درمان و مسکن از میزان مالیات پرداختی مردم کسر می شود