مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 15:322022-07-17سياسي

رییس دیوان عالی کشور: واقعه غدیر خط و مشی بشریت را تا ابد ترسیم کرد


حجت الاسلام مرتضوی مقدم در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم در سالن اجتماعات دیوان عالی کشور برگزار شد، گفت: واقعه غدیر خط و مشی بشریت و موحدین را تا ابد ترسیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم و تجلیل از کارمندان نمونه کشوری و ستادی دیوان عالی کشور در سالن اجتماعات کاخ دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک عید بزرگ ولایت و امامت از برگزارکنندگان این جشن باشکوه تقدیر و تشکر کرد.

رییس دیوان عالی کشور در ادامه غدیر را یک حادثه و واقعه بسیار بزرگ خواند و گفت: رسول گرامی اسلام (ص) در سال دهم هجرت بعد از اتمام مراسم حج در حوالی جحفه، سرزمین غدیر دفعتاً متوقف شد و دستور داد همه مردم جمع شوند تا آنچه را که به او وحی شده بود به گوش همه برساند.

وی افزود: آن طور که نقل شده است؛ حدود 120 هزار نفر از حجاج در سرزمین غدیر جمع شدند و پیامبر اکرم (ص) خطبه‎ای بسیار مفصل خواند که بخش نخست آن به حمد و ثنای پروردگار و بخش دیگر آن به فضایل اخلاقی امام علی (ع) اشاره شده است.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه فراز بالایی در خطبه غدیر وجود دارد ، تصریح کرد: اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمود: من کنت مولاه فهذا علی مولاه تنها گوشه‎ای از این خطبه پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دیوان عالی کشور: واقعه غدیر خط و مشی بشریت را تا ابد ترسیم کرد

رییس دیوان عالی کشور: واقعه غدیر خط و مشی بشریت را تا ابد ترسیم کرد