مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 09:322022-07-18سياسي

واقعه عید غدیر از دیدگاه علمای اهل سنت کردستان


علما و روحانیون اهل سنت کردستان می گویند، واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در ادامه مسیر اسلام داشت و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و کلام پیامبر در آن روز که فرمودند، - خبرگزاری فارس استان کردستان/ پیامبر اسلام(ص) در آخرین سال عمر با برکتشان با بیش از صد هزار تن، حجّْ الوداع را به جای آورد و در برگشت در سرزمین خم فرمان توقّف داد.

  پیامبر اسلام در آن حج الوداع پیش رفتگان را فراخواند از راه رفته باز گردند و منتظر بمانند تا واپس ماندگان نیز از راه برسند آن گاه فرمان داد تا آن جمعیت بسیار که بنا به قولی بیش از 120 هزار نفر بودند متفرق نشوند.

پیامبر اسلام مردم را به ادای نماز جماعت فرا خوانند یاران رسول خدا با انداختن پارچه هایی بر سرشاخ و برگ درختان سایبانی برای آن حضرت فراهم کردند.

رسول خدا نماز ظهر را با انبوه جمعیت حاجیان در آن گرمای طاقت فرسا به جای آورد و دست علی(ع) را بلند کرد و فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولاه ، هر کس که من مولی و سرپرست او هستم پس این علی هم مولی و سرپرست او است.

اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله ، خدیا دوست بدار کسی را که علی را دوست می دارد و دشمن باش با دشمنان علی(ع) و یاری کن کسی را که یار و یاور حضرت علی است و واگذار - کمک کن - کسی را که علی(ع) را واگذارد و همه حاضران آمین گفتند و این د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعه عید غدیر از دیدگاه علمای اهل سنت کردستان

واقعه عید غدیر از دیدگاه علمای اهل سنت کردستان