مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 10:072022-07-18سياسي

ریزومیک شدن جرائم و لزوم تغییر راهبردهای پیشگیرانه


تغییر یا تبدیل اشکال جرایم از نوع سنتی آن به جرایم پیچیده و نامکانی شدن آنها از واقعیت های انکار نشدنی جوامع امروزی است که منطق محلی - منطقه ای و رویت پذیری بزهکاری را زیر سوال می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، تغییر یا تبدیل اشکال جرایم از نوع سنتی آن به جرایم پیچیده از واقعیت های انکار نشدنی جوامع امروزی است که منطق محلی - منطقه ای و رویت پذیری بزهکاری را زیر سوال می برد.

  در پدیده ریزومیک شدن، رشد جرایم یک محله یا منطقه به عواملی فراتر از آن مکان، محله یا منطقه وابسته است و از سوی دیگر با توجه به پیچیده شدن جرایم و به خصوص رویت ناپذیری بزهکاری ها، جرم در لایه های پنهان روابط اجتماعی و به دور از  نظارت عمومی و مجریان قانون مورد بررسی قرار می گیرد.

به عبارت دیگر ارتکاب جرم وابسته به مکان و زمان و محلات و فضاهای خاص مجرمانه نیست، به خصوص به میمنت توسعه زیرساخت ارتباطات  انسان دو زیست شده (زیست در فضای حقیقی و مجازی) و  دسترسی آسان شهروندان به اقسام بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اینترنت و اینترانت و شبکه های اجتماعی، موجب فعالیت بیشتر انسان در زیست مجازی شده و در این بستر، هم تنوع و تکثر جرایم و هم سرعت وقوع آن را تسهیل گردیده و هم فاصله ها و مرزها درنوردیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزومیک شدن جرائم و لزوم تغییر راهبردهای پیشگیرانه

ریزومیک شدن جرائم و لزوم تغییر راهبردهای پیشگیرانه