مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 13:122022-07-18بين الملل

برهم صالح: خواهان سازش بین ایران و کشورهای عربی هستیم


رییس جمهور عراق با بیان اینکه طی گفت وگوهای منطقه ای ایران مسائل مهمی تقویت شده اند، از لزوم سازش بین تهران و کشورهای عربی گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برهم صالح رییس جمهور عراق در گفت وگویی با شبکه آمریکایی سی ان ان به سوالاتی درباره سفر بایدن به منطقه، وضعیت عراق و فعالیت های منطقه ای ایران پاسخ داد.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، صالح درباره گفت وگوهای منطقه ای ایران با بیان اینکه عراق نقش بسیار مهمی در میانجی گری بین عربستان و ایران ایفا می کند ، افزود: مذاکرات متعددی در بغداد بین ایران و دیگر همسایگان عرب انجام شد؛ در این گفت وگوها مسائل مهمی مطرح و تقویت شده اند .

رییس جمهور عراق درباره پرونده ای هسته ای تهران خاطرنشان کرد: باید توافقی هسته ای با ایران وجود داشته باشد، همچنان که لازم است نوعی آشتی و مصالحه بین ایران و کشورهای عربی ایجاد شود .

وی در ادامه با اشاره به آثار و نتایج مذاکرات تهران-واشنگتن بر عراق، منطقه و جهان، اذعان کرد: هیچ راه حل نظامی ای وجود ندارد و ما نیازمند یک پایان به روش دیپلماتیک برای این بن بست هستیم.

ما به نظمی امنیتی در خاورمیانه نیاز داریم که بتواند کشورها را برای مبارزه با تروریسم، که یک مشکل بزرگ باقی مانده است، گرد هم آورد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برهم صالح: خواهان سازش بین ایران و کشورهای عربی هستیم

برهم صالح: خواهان سازش بین ایران و کشورهای عربی هستیم