مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 08:522022-07-19اقتصادي

ارزآوری یک بشکه نفت با صادرات 3 جفت کفش/ ایرانی ها در سال چند جفت کفش می پوشند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مهدی آقانژاد صبح در امروز جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت کفش از قدیمی ترین صنایع استان است و اولین کارخانه چرم سازی کشور سال 1304 در این شهر تأسیس شده و  با سرمایه بری کم اشتغال زایی و بهره وری بالایی دارد و با توجه مسئولان به این بخش و تسهیل فرآیندهای تولید، قابلیت جایگزینی با نفت را دارد چرا که با صادرات هر سه جفت کفش می توانیم ارزآوری یک بشکه نفت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این صنعت پیشتر به صورت سنتی فعالیت می کرد اما خوشبختانه با ورود نسل جدید صنعتگران تبریزی به تولید کفش، این رشته به سمت تولید صنعتی حرکت کرده است.

رییس انجمن کفش تبریز با بیان اینکه چرم تبریز در سطح کشور دارای بالاترین کیفیت و تکنولوژی و دانش فنی در این حوزه است، گفت: در حالی که برخی واحدهای تولیدی تبریز حتی به کشورهایی مانند ترکیه محصول صادر می کنند، اما در بحث نوسازی ماشین آلات و تجهیزات با چالش روبرو هستند که در این زمینه باید حمایت های کلان دولتی صورت گیرد.

آقانژاد تصریح کرد: تلاش می کنیم با وجود شرایط تحریمی و محدودیت های اقتصادی کشور، از طریق دریافت وام های تبصره ای به سمت بروزرسانی و توسعه صنعت کفش به ویژه در بخش ماشین آلات حرکت کنیم که دریافت 360 میلیارد از محل وام های روستایی اشتغالزایی نمونه ای از این اقداما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری یک بشکه نفت با صادرات 3 جفت کفش/ ایرانی ها در سال چند جفت کفش می پوشند

ارزآوری یک بشکه نفت با صادرات 3 جفت کفش/ ایرانی ها در سال چند جفت کفش می پوشند