مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 10:272022-07-19سياسي

4 زندانی محکوم به قصاص در آذربایجان غربی از دار رهایی یافتند


رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: همزمان با عید سعید غدیر چهار زندانی محکوم به قصاص در این استان با رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه،  ناصر عتباتی در مراسم بخشش اولیای دم از قصاص چهار محکوم زندانی ارومیه اظهار داشت: با توجه به آیات قرآنی قصاص حق شرعی و قانونی اولیای دم است که در قرآن مجید به آن اشاره شده ولی بلافاصله تاکید گردیده که عفو و گذشت بهتر بوده و این نشان از تاثیر مثبت و معنوی بخشش است.

وی گفت: اکثر قتل هایی که اتفاق می افتد بر اثر رفتارهای هیجانی و بدون قصد و نیت مجرمانه و به دلیل عدم مهارت در کنترل خشم است از این رو دستگاه قضایی در کنار وظیفه قانونی خود در برخورد با مجرمین با توجه به وظیفه شرعی و اخلاقی در تلاش بوده با کمک مجموعه هایی همچون مددکاران زندان ها، شورای حل اختلاف، هسته های جهادی بخشایش، صلح یاران و ائمه جمعه و جماعت و ریش سفیدان و متنفذین در راستای اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ بخشش گام بردارد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: با گذشت اولیای دم از حق قصاص خود محکومان این چهار پرونده به ترتیب پس از 17، 13، 11 و 6 سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 زندانی محکوم به قصاص در آذربایجان غربی از دار رهایی یافتند

4 زندانی محکوم به قصاص در آذربایجان غربی از دار رهایی یافتند