مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 10:422022-07-19بين الملل

پوتین در تهران؛ توافقات راهبردی و جلب کمک برای دور زدن تحریم ها


یک روزنامه قطری با انتشار یادداشتی به تحلیل ابعاد راهبردی نخستین سفر رییس جمهور روسیه به تهران در دوران ریاست جمهوری «سید ابراهیم رییسی» پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در آستانه سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به تهران برای حضور در نشست سه جانبه سران با ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، روزنامه قطری العربی الجدید با انتشار یادداشتی در این خصوص از ابعاد و اهداف راهبردی این سفر نوشت.

در این یادداشت آمده است: در یک شرایط  بسیار حساس منطقه ای و بین المللی و دو روز پس از بازگشت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از خاورمیانه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در دومین سفر خارجی خود به خارج از روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه گذشته، به تهران سفر می کند.

این سفر  پوتین به ایران به طور کلی پنجمین سفراو از این نوع به ایران و نخستین سفر وی در دوران دولت ابراهیم رییسی، رییس جمهور جدید ایران است.

رییس جمهور روسیه روز سه شنبه با همتای ایرانی خود و رهبر[معظم] انقلاب، دیدار خواهد کرد.

وی علاوه بر گفت وگو با سران ایران، با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان نیز دیدار خواهد کرد و در نشستی سه جانبه در قالب سران کشورهای ضامن روند آستانه در مورد سوریه حضور خواهد یافت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین در تهران؛ توافقات راهبردی و جلب کمک برای دور زدن تحریم ها

پوتین در تهران؛ توافقات راهبردی و جلب کمک برای دور زدن تحریم ها