مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 11:322022-07-19بين الملل

سفر وزیر دفاع پیشین آمریکا به تایوان برای فروش تسلیحات نظامی به تایپه


منابع آمریکایی از اعزام یک هیات سیاسی غیررسمی به ریاست وزیر دفاع پیشین این کشور به تایوان برای رایزنی درباره فروش تسلیحات نظامی خبر داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک از سفر یک هیات غیردولتی این کشور به تایوان برای رایزنی و مذاکره درباره فروش سلاح به تایپه خبر داده است.

ریاست این هیات بر عهده مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

  براساس گزارش خبرگزاری تاس، شورای آتلانتیک با بیان اینکه فروش سلاح و مسائل سیاسی مربوط دستور کار این هیات در سفر به تایوان است نوشت، ایالات متحده باید فروش تسلیحات به تایوان را تسریع کند تا تواناییهای نامتقارن این جزیره را بهبود ببخشد.

  سفر مقامات سیاسی آمریکایی به تایوان همواره مورد اعتراض طرف چینی قرار دارد و پکن در این زمینه بارها به واشنگتن هشدار داده است.

  در ادامه این گزارش آمده است، بر اساس درس های آموخته شده از اوکراین، اولویت های اصلی شامل سلاح های ضد هوایی استینگر، موشک های کروز دفاع ساحلی و سامانه های ضد زره جاولین است.

از آنجایی که این سیستم ها از طرف متحدان و شرکای ایالات متحده در سراسر جهان تقاضای بالایی دارند، ایالات متحده باید به سرعت ابزارهایی را برای تسریع تولید این سیستم ها برای پاسخگویی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر دفاع پیشین آمریکا به تایوان برای فروش تسلیحات نظامی به تایپه

سفر وزیر دفاع پیشین آمریکا به تایوان برای فروش تسلیحات نظامی به تایپه