مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 12:122022-07-19اجتماعي

کوهنوردان به خرس قهوه ای در سبلان نزدیک نشوند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از گردشگران و کوهنوردان خواست هنگام حضور در کوه سبلان از نزدیک شدن به خرس قهوه ای و توله هایش خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قاسم پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردشگران و کوهنوردان هنگام حضور در کوه سبلان از نزدیک شدن به خرس قهوه ای و توله هایش خودداری کنند چراکه این کار می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که اخیرا کوهنوردان تصاویری در فضای مجازی از 3 قلاده خرس قهوه ای یک قلاده خرس مادر و 2 قلاده توله خرس در پناهگاه سبلان و محل اسکان کوهنوردان منتشر کردند، افزود: این تصاویر نگرانی هایی برای فعالان حوزه محیط زیست و حیات وحش را در پی داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: مسافران، کوهنوردان و گردشگران هنگام حضور در طبیعت از هرگونه تغذیه دستی و غذا دادن به حیات وحش جدا خودداری کرده و از ثبت عکس و فیلم از حیوانات یا توله های آنان پرهیز کنند.

قاسم پور ادامه داد: چراکه این اقدامات، باعث بروز مشکل و افزایش احتمال حمله ور شدن حیوان برای دفاع از توله ها و دفع خطر از خود می شود.

وی افزود: بهترین کمک مردم به محیط زیست و حیات وحش، احترام به طبیعت و توجه به توصیه های کارشناسی از قبیل عدم رهاسازی زباله در طبیعت، عدم تغذیه دستی ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهنوردان به خرس قهوه ای در سبلان نزدیک نشوند

کوهنوردان به خرس قهوه ای در سبلان نزدیک نشوند