مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 12:322022-07-19پزشكي

کرونا باعث افزایش سکته مغزی شد


سکته مغزی در خواب همچنین زمینه افت حافظه و ذهن است و درمان به موقع این بیماری بسیار اهمیت دارد.

- رییس بیست و نهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از افزایش مبتلایان به سکته مغزی در دوران کرونایی خبر داد و گفت:سالانه حدود 80 هزار نفر به سکته مغزی در کشور مبتلا می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمدرضا قینی روز سه شنبه در یک نشست خبری که در بیمارستان سینا برگزار شد با بیان اینکه سکته مغزی جزو عوارض برجسته کووید 19 است، افزود: انواع تظاهرات این بیماران در مبتلایان به کرونا بلندمدت بوده و در مواردی باعث ناتوانی می شود.

وی اظهار داشت: کرونا سیستم انعقادی را فعال کرده، رگ های مغز و قلب را درگیر می کند و باعث ایجاد سکته مغزی می شود، البته مراجعه دیرهنگام افراد به دلیل شیوع همه گیری این بیماری و ترس از رفتن به پزشک برای تشخیص و درمان در 2 سال اخیر در کشور باعث شد، به تعداد مبتلایان سکته مغزی افزوده شود و در واقع درمان این بیماری به تعویق افتاد.

این متخصص مغز و اعصاب در مورد تاثیر واکسن های کرونا در ایجاد سکته مغزی، تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که تزریق واکسن های آسترازنکا و اسپوتنیک در افراد جوان سسیستم ایمنی را درگیر کرده و باعث ایجاد لخته خون می شوند، به همین خاطر به جوانان بویژه زنان توصیه شد که از این نوع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا باعث افزایش سکته مغزی شد

کرونا باعث افزایش سکته مغزی شد