مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 14:222022-07-19بين الملل

گزارش «هاآرتص» از فروش تسلیحات رژیم صهیونیستی به مغرب


روزنامه اسراییلی «هاآرتص» در گزارشی به تسلیحات فروخته شده رژیم صهیونیستی به مغرب و همکاری های امنیتی تل آویو با این کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه اسراییلی هاآرتص در گزارشی به تسلیحات و سیستم های نظامی فروخته شده ی تل آویو به مغرب در سال های اخیر، از پهپاد گرفته تا برنامه های سایبری تهاجمی، پرداخته است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین ، روزنامه هاآرتص در گزارش خود ضمن اشاره به مجوز گردشگران اسراییلی برای سفر آزادانه به مغرب، اعلام کرده که تل آویو و مغرب ده ها سال است که روابط امنیتی پنهانی دارند.

این روزنامه افزود: موساد پایگاهی را در رباط اداره می کرد و پس از جنگ شش روزه، اسراییل مازاد نظامی ساخت فرانسه به ویژه تانک و توپخانه خود را به مغرب فروخت .

هاآرتص در گزارش خود ادامه داد: مستشاران نظامی نیز به مغرب رفتند تا در مقابله با جبهه پولیساریو که برای استقلال صحرای غربی می جنگد، به نظامیان این کشور کمک کنند .

طبق گزارش این روزنامه عبری زبان، هواپیماهای هرون ، پهپادهای هاروپ و سامانه دفاع هوایی از مهم ترین تسلیحات فروخته شده به مغرب هستند؛ همکاری های نظامی در خشکی و مشارکت در فعالیت های جاسوسی نیز از حوزه های همکاری نظامی-اطلاعاتی دو طرف بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش «هاآرتص» از فروش تسلیحات رژیم صهیونیستی به مغرب

گزارش «هاآرتص» از فروش تسلیحات رژیم صهیونیستی به مغرب