مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 19:572022-07-19سياسي

کارگروه استانی برای نجات بلوط های زاگرس تشکیل می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای نجات بلوط های زاگرس کارگروه استانی متشکل از دستگاه های اجرایی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و دوستداران طبیعت تشکیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور در نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این استان با اشاره به اینکه در این کارگروه باید از متخصصین و صاحب نظران حوزه های مختلف استفاده کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز ما باید بر روی راه حل های کوتاه مدت باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه های میان مدت و دراز مدت نیز باید مد نظر باشد و آن را به تدریج دنبال کرد، افزود: در گام اول برای مهار آفت جنگل های بلوط به نظر می رسد روش های ترکیبی مانند همان روش های تله نوری یا مبارزه از طریق BT می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه یک سند جامع بوم سازگار زاگرس توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حال تهیه است، اظهار کرد: از این سند می توانیم به عنوان کمک کننده در اجرای برنامه ها و اقدامات عملیاتی در حوزه زاگرس در مواجه با آفت استفاده کنیم و محور کار باشد.

   او با تاکید بر ضرورت رصد مناطق آلوده و پایش آفت در عرصه ابراز کرد: باید برای این آفت یک کمربند حفاظتی مشخص کنیم یعنی جلوگیری کنیم از تسری آفت به نقاط دیگر؛ از فناوری های فضا پایه در این خصوص می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگروه استانی برای نجات بلوط های زاگرس تشکیل می شود

کارگروه استانی برای نجات بلوط های زاگرس تشکیل می شود