مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 08:572022-07-20بين الملل

مهم ترین پیام ها و دستاوردهای اجلاس آستانه


با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و گسترش فعالیت های دیپلماتیک در حوزه همسایگان، نشست آستانه به نوعی تعامل برای گسترش و تعمیق روابط با همسایگان نیز قلمداد می شود که البته تاثیرات منطقه ای و بین المللی هم دارد.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- سیدرضا  صدرالحسینی: با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی برگزاری اجلاس آستانه که با ابتکار جمهوری اسلامی از سال 1395 در مقابل اقداماتی که آمریکایی ها به نام کشورهای دوست سوریه و سازمان ملل متحد در ژنو برای ساماندهی بحران به وجود آمده در سوریه انجام می دادند، نقطه بسیار مهمی است، ضمن این که این اجلاس در دو سال گذشته به دلیل کرونا برگزار نشد اما همچنان پابرجاست و سه کشور ضامن یعنی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه همچنان به آن پایبند هستند.

 این نشست یک پیام بسیار مهم دارد و آن هم این است که مسائل منطقه می تواند در خود منطقه حل و فصل شود و نیاز به حضور کشورهای فرامنطقه ای به ویژه آمریکایی ها نیست.

البته در هر کدام از این نشست ها و ده ها نشست کارشناسی و تخصصی قبل از نشست سه جانبه رؤسای جمهور این سه کشور، آمریکایی ها برای ایجاد خلل و برگزار نشدن دقیق این اجلاس تلاش بسیاری انجام دادند اما تاکنون موفق نشدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین پیام ها و دستاوردهای اجلاس آستانه

مهم ترین پیام ها و دستاوردهای اجلاس آستانه