مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 11:172022-07-20پزشكي

آمار بالای مرگ و میر بیماران سرطانی در ایران


بر اساس آمارهای رسمی، 27 درصد بروز سرطان ها در کشور مربوط به سرطان های دستگاه گوارش است.

- رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: متاسفانه در کشور ما موارد ابتلا به سرطان ها دیر تشخیص داده می شود و میزان مرگ و میر در سرطان ها به دلیل مراجعه دیر هنگام و عدم غربالگری به موقع و مناسب، بیشتر از جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، به نقل از انجمن رادیولوژی ایران، مرتضی صانعی طاهری رییس این انجمن، در افتتاحیه سی و هفتمین کنگره بین المللی رادیولوژی که بعد از ظهر سه شنبه 28 تیر ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان این مهم که جامعه رادیولوژی در دوران کرونا، خدمات ارزنده ای در تشخیص بیماری ارائه دادند، گفت: ایران در حیطه خدمات رادیولوژی جزو کشورهای برتر در دنیا است و امکانات و تجهیزات ما کم تر از کشور های پیشرفته نیست.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به ضرورت غربالگری سرطان های مختلف و نیاز به راه اندازی کلینیک های سرطان، افزود: متاسفانه در کشور ما موارد ابتلاء به سرطان ها دیر تشخیص داده می شود و میزان مرگ و میر در سرطان ها به دلیل مراجعه دیر هنگام و عدم غربالگری به موقع و مناسب، بیشتر از جهان است.

وی ادامه داد: انجمن رادیولوژی که تعامل خوبی با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی دارد، آماده ارائه خدمات رادیولوژی برای غربالگری بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار بالای مرگ و میر بیماران سرطانی در ایران

آمار بالای مرگ و میر بیماران سرطانی در ایران