مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 11:272022-07-20بين الملل

سفر پوتین و اردوغان به ایران و شکل گیری نظم جدید منطقه ای


یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران، به شکل گیری یک نظم جدید منطقه ای اشاره کرد و به بررسی ابعاد مختلف حضور پوتین و اردوغان در ایران پرداخت.

- یاسر ارشادمنش کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سفر پوتین و اردوغان به ایران گفت: سفر پوتین  و اردوغان به تهران برای شرکت در نشست راهبردی آستانه صورت گرفت که باتوجه به اینکه ایران و روسیه تحت تحریم های آمریکا هستند و نظم جدید منطقه ای در حال شکل گیری است.

وی افزود: به اعتقاد بنده علیرغم همه مسائل موجود بین دو کشور ایران و روسیه، منافع مشترکی برای هر دوی آنها در زمینه اقتصادی وجود دارد.

به همین دلیل حذف دلار، امنیت غذایی و انرژی در همکاری های ایران و روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: با توجه به اینکه ایران، ترکیه و روسیه در منطقه محورهای مشترکی دارند، برای تقویت این مواضع جمهوری اسلامی ایران به همراه روسیه و ترکیه اقدام به برگزاری چنین نشستی کرده اند.

  وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار پوتین و اردوغان تصریح کرد:  لازم است در اینگونه نشست ها برای حذف نظام پولی دلار هم تصمیم گیری شود و با توجه به اینکه روسیه تحت تحریم است، ایران می تواند تجارب تحریمی اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر پوتین و اردوغان به ایران و شکل گیری نظم جدید منطقه ای

سفر پوتین و اردوغان به ایران و شکل گیری نظم جدید منطقه ای