مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 12:372022-07-20سياسي

توسعه بازارهای صادراتی با حمایت از پتنت های تجاری شده دانش بنیان ها


کانون پتنت ایران از تمدید پتنت های تجاری شده شرکت های دانش بنیان حمایت می کند تا بازارهای صادراتی توسعه پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از مهم ترین الزامات و پیش نیازهای ورود محصولات دانش بنیان و فناورانه به بازارهای بین المللی، اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکت ها بر آن ها است.

کانون پتنت ایران در راستای نقش آفرینی در توسعه بازارهای صادراتی محصولات فناورانه، از تمدید پتنت های تجاری شده شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

سید امیر گلچین سرپرست کانون پتنت ایران، با اعلام این خبر گفت: ثبت اختراع و اخذ حقوق انحصاری پتنت، امکان بهره برداری را به مدت 20 سال در اختیار مالک آن قرار می دهد اما اعتبار این حقوق انحصاری، در صورتی ادامه خواهد داشت که هزینه های تمدید و به عبارت دقیق تر نگهداری پتنت، از سوی صاحب امتیاز آن پرداخت شود.

وی ادامه داد: نگهداری از پتنت به معنای اجرای تشریفات اداری و پرداخت هزینه های مرتبط با تمدید پتنت است که در صورت غفلت از آن ها، حق انحصاری بهره برداری تجاری از پتنت از بین خواهد رفت.

از طرفی، هزینه های تمدید و نگهداری پتنت در کشورهای مختلف، کاملاً متفاوت بوده و میزان و مهلت زمانی پرداخت آن، بسته به قوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه بازارهای صادراتی با حمایت از پتنت های تجاری شده دانش بنیان ها

توسعه بازارهای صادراتی با حمایت از پتنت های تجاری شده دانش بنیان ها