مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 13:222022-07-20اقتصادي

منابع طبیعی: کاه و کلش زمین را آتش نزنید


فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری حوزه ساری به کشاورزان حاشیه جنگل ها هشدار داد تا از آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی بعد از برداشت محصول خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش دما، عدم بارش نزولات جوی و خشک بودن سطح عرصه های جنگلی در تیر ماه سال جاری و وجود مرز مشترک زمین های کشاورزی مجاورت عرصه های جنگلی که تحت کشت گندم و جو و برداشت محصولات است، کشاورزان حاشیه جنگل ها و روستانشینان از آتش زدن کاه و کلش زمین های تحت کشت گندم و جو پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه با وزش باد گرم در عرصه ها، احتمال سرایت آتش به سطح عرصه های جنگلی متصور است که موجب وارد شدن خسارات زیادی به جنگل می شود، افزود: آتش زدن بقایای گیاهی برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی و ماده 20 قانون هوای پاک و مواد 4 و 6 قانون مدیریت پسماند و ماده 4 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها جرم محسوب و مرتکبین به جزای نقدی و همچنین حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری همچنین به شهروندان و مسافران تابستانی توصیه کرد که از بر افروختن آتش در جنگل خوددا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع طبیعی: کاه و کلش زمین را آتش نزنید

منابع طبیعی: کاه و کلش زمین را آتش نزنید