مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 16:472022-07-20بين الملل

سازمان ملل: رهبر القاعده زنده است


براساس گزارشی از «تیم پشتیبانی تحلیلی و نظارت بر تحریم ها» در سازمان ملل، «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده که در جریان حملات یازده سپتامبر معاون اسامه بن لادن بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، وب سایت لانگ وار ژورنال نوشت: همچنین سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف طالبان القاعده همچنان قدرتمند است و رهبران شاخه های القاعده در شمال و شرق آفریقا مسوولیت نقش هایی را در سلسله مراتب جانشینی در گروه القاعده بر عهده گرفته اند.

از آنجایی که از زنده بودن الظواهری و ارتباط برقرار کردن و سلامت او خبری نبود، برخی از تحلیلگران تروریسم قبلا مدعی شدند که الظواهری مُرده و تازه ترین مورد آن هم به نوامبر 2020 باز می گردد.

در حالی که به صراحت بیان نشده، ایمن الظواهری احتمالا در داخل افغانستان فعالیت می کند.

تیم پشتیبانی تحلیلی و نظارت بر تحریم ها در سازمان ملل در تازه ترین گزارشش درباره وضعیت القاعده و رقیب آن داعش آورده است: کشورهای عضو تاکید می کنند که افزایش آسودگی و توانایی الظواهری در برقراری ارتباط، با تسلط طالبان بر افغانستان و تحکیم قدرت متحدان کلیدی [القاعده] در دولت دوفاکتوی آنها همزمان شده است.

علاوه بر این، به نظر می رسد رهبری القاعده نقش مشورتی برای طالبان دارد و این گروه ها همچنان تماس نزدیک خودشان را حفظ کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: رهبر القاعده زنده است

سازمان ملل: رهبر القاعده زنده است