مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 17:222022-07-20اجتماعي

نخستین اتوبوس برقی کشور در اراک به حرکت در آمد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، شهردار اراک عصر امروز در آیین رونمایی از نخستین اتوبوس برقی اراک اظهار کرد: امروز تفاهم نامه ای با شرکت مپنا و شرکت شتاب با موضوع استفاده از مجموعه فعالیت هایی که این شرکت در خصوص تامین زیرساخت ها و ارزیابی و برررسی وضعیت حمل و نقل شهر اراک به امضا رسید تا بتوان در آینده زیرساخت های خوبی در اراک برای استفاده از وسایل حمل و نقل برقی و ارندی و پژوهش شرکت های تولیدکننده سواری های برقی ایجاد کرد.

علیرضا کریمی افزود: جانمایی مراکزی به منظور ایجاد شارژ الکتریکی در کمربندی های جنوبی و شمالی از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود تا از این طریق بتوان نیاز شهر به مراکز تولید انرژی برای استفاده از وسایل حمل و نقل برقی را برطرف کرد.

وی گفت: تبدیل اتوبوس های دیزلی به برقی و تامین زیرساخت ها نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

اولین اتوبوس برقی ساخت داخل در اراک رونمایی شد مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت و برق مپنا نیز گفت: اولین اتوبوس برقی ساخت داخل امروز در شهر اراک رونمایی می شود، و یک بهره برداری آزمایشی در شهر انجام می شود.

 محمد حسین رفان افزود: این اتوبوس حاصل مشارکت بین گروه صنعتی مپنا و گروه عقاب افشان است که بر اساس آخرین فناوری روز دنیا طراحی شده است، ویژگی مهم این اتوبوس این است که تمام مراحل تحقیق و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین اتوبوس برقی کشور در اراک به حرکت در آمد

نخستین اتوبوس برقی کشور در اراک به حرکت در آمد