مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 18:022022-07-20سياسي

روزگاری که در آن خشم، فراوان داریم!/کنترل خشم به شیوه امام کاظم«ع»


این روزها کمتر کسی پیدا می شود که خشم اش را فرو ببرد.

انگار زندگی برای بعضی از ما صحنه مبارزه ای است که تا کسی حرفی زد یا رفتاری انجام داد که ناراحت شدیم، - حتما پاسخ کوبنده تری به او بدهیم تا در این نبرد پیروز باشیم! فرقی هم نمی کند این رفتار از چه کسی سر زده باشد.

فرزندمان، همسرمان، خانواده و یا غریبه! همین خشم رشته محبت بسیاری از خانواده ها را بریده و رفاقت های زیادی را به دشمنی تبدیل کرده! حتی در موارد زیادی عصبانیتِ افراد باعث درگیری، آسیب جسمی به دیگران و مرگ یک انسان شده! نزاع های خیابانی و درگیری های لفظی و فیزیکی در خیابان، ترافیک، ایستگاه های مترو و.

که هر چند وقت یک بار شاهدشان هستیم نشان می دهد چقدر بعضی از  ما دربرابر کنترل خشم مان ضعیف هستیم! جالب اینجاست به جای آن که  تلاش کنیم مهارت کنترل خشم را به دست بیاوریم مدام در جستجو صفحاتی در فضای مجازی هستیم که به ما یاد بدهد اگر کسی حرفی زد چطور جوابش را بدهیم که ما پیروز میدان باشیم!   همین حالا اگر کسی به شما حرفی بزند چه می کنید خشم تان را کنترل می کنید و با رفتار درست او را متوجه اشتباهش می کنید یا معتقد هستید این شعارهای قشنگ در قالب زندگی شما نمی گنجد و تا تلافی نکنید آرام نمی شوید؟! امام کاظم علیه السلام الگوی خوبی است برای جامعه آشفته حال این روزهای ما.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزگاری که در آن خشم، فراوان داریم!/کنترل خشم به شیوه امام کاظم«ع»

روزگاری که در آن خشم، فراوان داریم!/کنترل خشم به شیوه امام کاظم«ع»