مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 06:522022-07-21بين الملل

عصبانیت آمریکا از سفر پوتین و اتهام زنی به ایران


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش تندی به سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به ایران، مدعی شد که این سفر به دلیل انزوای روسیه و شرایط دشوار این کشور صورت گرفته است و تهران را متهم به بیطرف نبودن در جنگ اوکراین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر رییس جمهوری روسیه به ایران مدعی شد: سفر پوتین به ایران انزوای روسیه را به دلیل جنگ غیر قانونی، غیر موجه و بدون دلیل آن در اوکراین نشان می دهد.

وی ادعا کرد: اینکه پوتین مجبور شده به یکی از کشورها که به شدت تحت تحریم است روی آورد، حکایت از وضعیت دشواری دارد که با آن مواجه است.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد اینکه پوتین به دنبال خرید پهپاد از ایران است نشان می دهد که اقدامات ما مانند کنترل های صادراتی و محروم کردن روسیه از دسترسی به مواد خام موثر هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به دیدارهای پوتین با مقامات ایران اشاره کرد و تهران را به بیطرف نبودن و نیز عدم مخالفت با جنگ اوکراین متهم کرد و مدعی شد اظهارات قبلی ایران تهی بود واکنون از جنگ روسیه علیه اوکراین و مردم این کشور حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصبانیت آمریکا از سفر پوتین و اتهام زنی به ایران

عصبانیت آمریکا از سفر پوتین و اتهام زنی به ایران