مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 09:072022-07-21اقتصادي

تولید 30 درصد میوه های هسته دار کشور در مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 30 درصد میوه های دانه دار و هسته دار کشور در استان تولید می شود، گفت: مازندران 50 درصد مرکبات کشور را تامین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در چهارمین جشنواره شکرانه برداشت هلو و شلیل شهرستان نکا در روستای بایع کلا اظهار کرد: ایران یک سرزمین منحصربفرد در تولیدات محصولات باغی است و مازندران 50 درصد مرکبات کشور را تامین می کند.

وی با بیان اینکه 30 درصد میوه های دانه دار و هسته دار کشور در مازندران تولید می شود، ادامه داد: محصولات باغی مازندران از لحاظ عملکردی دارای مزیت خوبی است و بیشتر از میانگین کشوری است که تا 30 تن در هکتار نیز برداشت می شود.

عنایتی افزود: تولید میوه های دانه دار و هسته دار مازندران زودرس است و این یک مزیت و ظرفیت خوبی برای محصولات باغی این استان است که از لحاظ کیفیت نیز از جایگاه خوبی برخوردار هستند چراکه از فناوری های نوین در تولید این محصولات استفاده می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: شهرستان نکا بیش از 40 درصد هلو و شلیل مازندران را تولید می کند و باغات خوبی در این منطقه و روستا احداث شده که نشان از مردمانی پرتلاش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 30 درصد میوه های هسته دار کشور در مازندران

تولید 30 درصد میوه های هسته دار کشور در مازندران