مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 12:522022-07-21بين الملل

انتقامی که همچنان ادامه دارد


در سومین تکه پازل اخراج امریکا، بیرون انداختن این کشور در سوریه در دستور کار قرار گرفته است؛ موضوعی که علاوه بر ایران، ترکیه و روسیه نیز به آن اذعان دارند.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- کمیل نقی پور: برگزاری نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران را می توان فصل جدیدی از اجلاس آستانه درباره حل مسأله سوریه به حساب آورد.

در این اجلاس جمهوری اسلامی سرفصل جدیدی را درباره تحولات سوریه گشود و صراحتاً اعلام کرد که مخالف حضور نظامی کشورهای دیگر در سوریه بویژه امریکا است و برای حل این موضوع، راهبرد نیز مشخص کرد؛ موضوعی که مورد تأیید سران دو کشور دیگر نیز قرار گرفت.

مهم ترین گزاره مطرح شده در این باره که می توان از آن به عنوان نقشه راهبردی تحولات آتی سوریه یاد کرد توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار رییس جمهور روسیه این گونه به راهبرد جدید ایران در قبال مسأله سوریه اشاره کردند: یک مسأله مهم در موضوع سوریه، اشغال مناطق حاصلخیز و نفتخیز شرق فرات به وسیله امریکایی ها است که این قضیه باید با بیرون راندن آنها از آن منطقه علاج شود.

رهبر معظم انقلاب درباره نقش مخرب امریکا در سوریه صرفاً به مخالفت جمهوری اسلامی با حضور امریکا اشاره نکردند بلکه تأکید کردند که امریکا باید از منطقه شرق فرات بیرون رانده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقامی که همچنان ادامه دارد

انتقامی که همچنان ادامه دارد