مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 16:522022-07-21سياسي

ضرورت توجه به نقش فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در مقابله با کاهش نرخ جمعیت


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: قانون جوانی جمعیت یک سیستم جامع و به هم پیوسته است و نباید فراموش کنیم در ریشه یابی کاهش نرخ جمعیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئله کاهش جمعیت از جمله خطراتی است که باید جدی گرفته شود و در همین راستا مقام معظم رهبری از سال 92 حدود 55 تذکر در این خصوص داده اند.

وی با اشاره به اینکه پنجره جمعیتی در بعضی استان ها در حال بسته شدن است، گفت: اگر این چالش جدی گرفته نشود در آینده قابل علاج نخواهد بود.

علیخانی خاطر نشان کرد: نرخ رشد جمعیت کشور از سال 65 روند نزولی داشته و در حال حاضر روند سالخوردگی جمعیت کاملا مشهود است.

وی اضافه کرد: فروپاشی نظام تامین اجتماعی و کمبود نیروی انسانی جوان و کارآمد از جمله مشکلاتی است که سالخوردگی جمعیت در پی دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اعلام کرد:  کشورهای همسایه ایران، نرخ رشد جمعیتی خوبی دارند ولی در کشور ما چنین نیست که البته همین مسئله ما را با چالش های زیادی در آینده روبرو خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به نقش فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در مقابله با کاهش نرخ جمعیت

ضرورت توجه به نقش فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در مقابله با کاهش نرخ جمعیت