مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 19:322022-07-21اقتصادي

پیش بینی تولید 185 هزار تن قارچ در کشور/ایران رتبه هفتم تولید قارچ دنیا را دارد


مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید 180 هزار تن قارچ رتبه هفتم تولید این محصول را در دنیا دارد.

- غلامرضا تقوی در حاشیه جشنواره بین المللی آشپزی با قارچ در سنندج در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تولید قارچ کسب و کاری است که از بهره وری بالایی برخوردار است و برای یک کیلو  قارچ  به کمتر از 20 لیتر آب نیاز است.

تقوی ادامه داد: پیش بینی می شود میزان تولید قارچ خوراکی در سال جاری به 185 هزار تن برسد.

وی با اشاره به میزان صادرات قارچ خوراکی در 10 ماهه سال گذشته، گفت: بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران, دو هزار و  976 تن به ارزش بیش از 3 میلیون دلار قارچ خوراکی از ایران صادر شده است.

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال پیش بینی کرد که امسال 650 هزار تن به تولیدات گلخانه ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از 170 هزار تن در سال گذشته به 185 هزار تن برسد.

وی، انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی های نوین و پیشرفته در گلخانه ها را از برنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 185 هزار تن قارچ در کشور/ایران رتبه هفتم تولید قارچ دنیا را دارد

پیش بینی تولید 185 هزار تن قارچ در کشور/ایران رتبه هفتم تولید قارچ دنیا را دارد